dissabte, 15 de desembre del 2012

Advent 14: espelma

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24

Finestreta: un home amb un avet de Nadal


Buf! Després de pedalar sobre la neu tota la setmana, tinc les cames fetes pols. Com que he arribat rebentat, he fet la típica migdiada que feia cada divendres a casa els avis després de dinar, i que aquí no acostumo a fer. Quin gustassu!!! Hi ha tradicions que s'han de conservar. M'he llevat amb la gata taronja a la falda, després de tres quarts. Això és vida.

Avui, per cert, l'Anton (el meu germà danès més gran) ha acabat definitivament els seus estudis, i ara ja és oficialment un electricista graduat! Sopar de celebració, és un dia important! Tillykke, que diem aquí!

A banda del típic "avui ha passat això, i això altre" vull explicar una tradició molt maca d'aquí dalt, on els agrada anar amb espelmes, així un xic en plan penombra, i llum reduïda. Es tracta de les espelmes d'advent Són com un calendari, però en lloc d'obrir finestretes es crema una miqueta cada dia i s'esborra el número corresponent. I així fins al dia 24, que l'espelma està totalment consumida. Mira, en va agradar.

2 comentaris:

  1. La meva host-mum me'n va comprar una abans de marxar. I l'encenc cada capvespre. És un moment molt maco i a la vegada melancòlic perquè recordo la meva estada per aquelles terres fredes. petonets des de València a uns càlids 15ºC!!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Quanta caloreta, oi? Com a mínim, comparat amb aquí dalt!
      I que maco això de l'espelma que encens. Una manera de tornar un ratet...

      Elimina