diumenge, 25 de novembre del 2012

Bany d'hivern

He de replantejar-me la definició d'aigua freda. Ahir vam anar amb tota la classe a passar un dia a la costa oest danesa. Té un paisatge molt característic, amb un mar extremadament salvatge i amb una costa plena de dunes sorrenques que li dónen un aire apocalíptic i solitari (encara no estan penjades les fotos de grup que vam fer, però n'he trobat una al Google que ho il·lustra molt bé). Una mica més endinsat a terra ferma hi ha el poble de Hvide Sande (Sorres Blanques), que ocupa tota la zona que separa el Mar del Nord del Ringkøbing Fjord. El poble està ple de cases d'estiueig (sommerhus) que li treuen bona part d'aquesta solitud. I com que una imatge val més que mil paraules, us deixo un enllaç al Google Maps.

Un cop a puestu, doncs, vam explorar una mica la zona i vam arribar-nos al que seria la platja. Però just abans de sortir de la "sommerhus" on ens allotjàvem (propietat d'una companya, tampoc anem tant de luxe) un company va proposar que hi féssim una banyadeta, un "txapussón". I naturalment, juntament amb 3 persones més, jo m'hi vaig apuntar, malgrat les cares dels altres que ens miraven en plan "Ei, ja sabeu que estarà molt fred, oi?". Total, que arribem a la costa, i allà vaig rebre l'últim advertiment de que allò era una prova de viking pura sang. Jo ja feia una mica la pinta, però havia de validar el títol. Per tant, cap a dins vam anar.

Cap dels 5 sonats que ens vam banyar vam aguantar més de 5 minuts. Tinc dubtes seriosos de si la temperatura ambient es donava en graus positius o negatius, i podria dir el mateix de la temperatura de l'aigua. Vam acabar amb els peus mig liles a causa de la congelació, però va valdre molt la pena i vaig acabar considerat com mig viking. Mig almogàver mig viking, apa!

Avui, per cert, hi ha eleccions al Parlament. Fins a les notícies daneses se n'ha sentit parlar. De moment no està escrutat ni un 40%, però espero que el resultat no sigui una galleda d'aigua freda com el bany d'ahir!


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada