dissabte, 26 de gener del 2013

"A Sjælland parlen raro"

Apa, quants dies sense escriure! Aquests dies que he estat a Sjælland no m'hi he posat gaire, per no dir gens, i des del dimecres que vaig tornar que tots plegats ens hem hagut de posar al dia de les classes perdudes. De fet, vaig escriure un post el dia que vaig marxar, però amb les presses d'haver d'agafar el tren se'm va guardar com a esborrany sense voler. Em toca fer uns quants dies de posts intensos, dedueixo.

Però aviam, la primera pregunta imposada...   què és Sjælland i què se m'hi havia perdut allà??

Sjælland és l'illa danesa on està situada la capital, København, a l'est del territori danès. A l'esquerra l'acompanyen l'illa de Fyn i la península de Jutlàndia (ande vivo yó)!. Té una curiosa similaritat amb la Vall d'Aran: saps que existeix, però és molt lluny.

El cas és que AFS, l'organització de programes d'intercanvi, ens va enviar allà durant una setmana perquè tinguéssim una experiència diferent, veiéssim una altra zona del país i visquéssim amb una altra família voluntària. A banda d'això, moltes d'aquestes famílies tenen pensat acollir un estudiant l'any que ve, però no n'estan segures, i ho proven una setmana per decidir-se. Així matem dos ocells d'un tret.

I la veritat és que ha estat una setmana ben aprofitada. Com un intercanvi dins de l'intercanvi (yo dawg). La resumiré amb quatre paraules:  "A Sjælland parlen raro". La família que m'acollia eren força macos (a més, el fill de la casa havia estat a Argentina l'any passat), però hi havia tres coses que els agradaven una mica massa: discutir, fumar dins de casa a tothora i parlar tan ràpid que no els entenia. Però a part d'aquests detalls, eren molt acollidors i em van ensenyar la ciutat i rodalies, que per cert són molt molt diferents dels que tinc a prop de casa. El paisatge és molt més metropolità, tot i estar nevat i no poder-ho comprovar del tot. Vaig viure a Holbæk, per cert, que una situat situada a mitja horeta-tres quarts de la capital.

I en els pròxims posts hauré d'anar explicant coses i esdeveniments que necessiten una atenció especials. Entre ells, la visita a København (amb la botiga de Lego més brutal que he vist mai), el festival de Roskilde i qualsevol altra cosa que es mereixi un post per si sola.

Hola de nou, doncs!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada