dilluns, 24 de setembre del 2012

(encara més) Mal temps

Ahir diumenge tenia pinta de ser un dia calmat. M'equivocava de mig a mig, ja que a casa fan cas del que diuen els Stark i saben que l'hivern s'acosta. Per tant, ens havíem de preparar.

Una de les coses que m'agrada més de la casa on visc és que som força autosuficients. Tota la verdura que consumim (excepte els tomàquets de fer pa amb tomàquet) ens la fem a l'hort. Un amic té quantitats ingents de ruscs d'abelles, i ens porta mel de tant en tant, i n'hem aconseguit un altre per fer-nos-la també nosaltres mateixos. I, per variar, la calefacció també és de casa. La qüestió és que l'aigua l'escalfem amb una caldera que tenim a casa, on hi posem llenya i escalfa l'edifici. D'aquesta manera, ens podem saltar les restriccions per la gent que s'escalfa amb el gas comunitari, i ens podem passar una mica si a l'hivern fa un dia tremendu.

L'única pega d'aqeust sistema és que has de tenir la fusta preparada i ha d'estar seca. Per tant, ahir que encara feia una mica de bo, ens vam estar (si ho compto bé, i fent torns i tot plegat) unes 5 hores tallant fusta i emmagatzemant-la en piles enormes, a cobert perquè s'assequessin.Ara ja estem preparats per a l'hivern, tot i que ahir no li vaig veure gaire sentit perquè feia un dia molt agradable.

Un altre cop m'equivocava. Avui ha estat el dia més fred des de que he arribat. Començant per la boira quan m'he llevat que no et permetia veure a un pam del nas (bueno, tant a prop sí, però tiraves una pedra i no veies on queia), l'herba del jardí estava glaçada. Ens hem llevat amb graus negatius, al setembre. FRED. Al matí per anar a classe m'he fotut les botes i coses a sobre per tapar-me, com si fos una armadura per anar a la batalla per Port Reial (i això és una mena d'espoiler). A la tarda, quan ja no feia tant de fred, s'ha posat a ploure. Welcome to Denmark. Definitivament, l'hivern s'acosta.

Canviant de tema, aquesta última nit he somiat, i he dit TRES PARAULES en danès. "Jeg sagde dig!", que vindria a ser com un "Ja t'ho deia, home!". No tinc ni fava del context (anava d'un mapa, o alguna cosa així) però mira, m'ha fet molta ilu. De fet, estic anant realment ràpid en aprendre la llengua, algun dia en faré un post (que el danès té tela...)

I parlant de posts, el pròxim ja serà en plan videoblog. Que encara estic fent proves i un dia d'aquests tindré el material per parlar. Capítol 1, "La baguette impotent". Això també té força tela...

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada