dilluns, 6 d’agost del 2012

HYGGE

Eiii!! Que no m'he mort, ni res d'això, eh?  (volia escriure alguna cosa abans de marxar, però vaig anar de putucul i mira, vès, em va fer mandra. Només he fet una mica de diari un parell de dies, en faig un resumet:)


******


3AGO:  Saps què és el millor de viatjar sol com un mussol? Que xerres amb qui trobes, i no amb qui vas. D'aquesta manera coneixes gent com la Belén (ESP) i en Walder (SWI), amb qui vaig seure a l'avió cap a Zürich, o en Lukas, un suís més calladet i lector, que vaig trobar a l'altre avió. Un cop a Copenhagen, anava més perdut que un document important a la meva habitació, però afortunadament em vaig trobar amb 24 estudiants d'AFS Itàlia que tenien el mateix destí que jo, amb qui em vaig fer de seguida.
Ara mateix som en una escola danesa, en unes habitacions improvitzades a base de matalassos inflables. Crec que som uns 150 d'arreu del món, i de moment hem fet un partit de futbol, molt de patxanga (pels Cerveres: com un partit del dilluns de Pasqua, però internacional). De moment anem a clapar, ja que estem reventats. Són les 22:30 i ens llevarem a les 6:50. Bona nit, món!


4AGO:  Voldria explicar alguna cosa sobre els danesos, però és amb qui menys estic tractant. De fet, estic parlant una barreja de català, castellà, anglès i italià, miro d'entendre alguna altra llengua i encara no m'hi he posat amb el danès!! És l'hòstia, això (a més, com que tot el castellà que sento és de sudamèrica, ara tinc un accent latinocatalán que tira pel terra).
Aquí el que fem bàsicament són orientacions pels estudiants i xerrar entre nosaltres. Debatem sobre els nostres països i compartim cultures, és realment...   HYGGE. Avui ens han ensenyat aquesta paraula, exclusivament danesa, que vol dir una situació, un ambient en el que et sents bé i ets molt feliç. Pot ser hygge una conversa de sobretaula, o una tarda de divendres a la Rambla, o en algun Local. I crec que així és com estem ara, o sigui la mar de bé. Demà anem a trobar-nos amb les famílies d'acollida, avera què tal!


*******

I així estem ara. No fa ni 24 hores que sóc a cals Nickelsen, però m'han acollit de manera genial i superamable. He d'oblidar tot el que he après d'italià i portuguès, i m'he de concentrar en el Dansk (té pinta de ser una feina titànica, però m'han dit que vaig prou ràpid). Ara estic a la meva habitació danesa, on m'acompanyen en Praliné i en Massapà (dues màscares tribals) i un tigre de peluix fora gran que encara no he anomenat. Com heu pogut veure, de moment no sé gaire cosa sobre els danesos (a part de que mengen molta mantega, beuen molt de tè i han confós l'hora de berenar amb la de sopar, i viceversa), però ja us n'explicaré algna cosa més endavant. I penjaré alguna foto de la casa i l'orientació.

Fins llavors, que vagi molt rebéééééé!!!  Ah, i ajudeu-me a triar un nom pel tigre, siusplau! Que em protegeix les sabatilles, però no sé com cridar-lo!

11 comentaris:

  1. Molt bé Miquel, hygge!!! (per cert, com es deu pronunciar...?) Celebro veure't tan eufòric!
    Un suggeriment pel nom del tigre: DANDI (dan de dansk i di de Dinamarca); a més deu ser un peluix elegant, un punt dandi, oi?
    Kysser
    Xavi Ce.

    ResponElimina
  2. És un plaer tenir noves teves, iròniques i divertides. T'animo a mantenir viu el bloc.
    El teu estat d'ànim és envejable. Me n'alegro!
    Pel que fa al nom se m'acut "tiger", i no és broma.
    Records i una abraçada

    ResponElimina
  3. MIKII! aqui va un comentari de danesa a danes: SE COM ET SENTS!!!
    lu del berenar i el supa ja ti acostumaras a les 6 menges un bon plat de patates amb mantega (mantega per a tot! mantega al poder!) i a les 8 unes pastes o algu dolç.
    Tot el que llegeixo em sona massa familiar i proper. Recordo el meu primer campament, perduda i parlant castella amb accent llati, i pensa que ara nomes en tens una mica... espera al acabar l'any i ja veurem quin castellà parles ;)
    pel que llegeixo tot va be i normal, les primeres impressions sempre son les mateixes, nomes et vull corretgir una cosa de gramatica:

    Quan vols dir nosaltres hygge, ho escrius: VI HYGGE
    quan vols dir que un moment es hygge has de utilitzar l'adjectiu, un moment no és hygge, un moment és hyggeligt! ex: VI HYGGE
    DET ER HYGGELIGT

    Amb amor i carinyu de danes a anou danes! :* petonets, molts petonets catalans! que els trobaras a faltar ;)

    Berta :))

    ResponElimina
  4. Heheheh espero que estigueu igual de rebé per aquí baix!
    Sembla que la meva família no té tanta devoció per la mantega, perquè a quarts de set hem sopat unes patates al forn i no en duien gens (és més, duien... oli d'oliva!!! Ja el començava a enyorar)
    Miraré d'aprendre la gramàtica tan aviat com pugui :D

    Petuuuuuuuuuuuns!!

    ResponElimina
  5. Doncs jo trobo que Shere Khan seria molt encertat!
    Veig que va tot de perles. Me n'alegro molt, my son.
    Petoneeeets.
    Mom

    ResponElimina
  6. Mikeeeel!

    Aquest bloc teu és tan excitant (sense dobles sentits...) com la bústia de l'Espluga, és millor que le Sàlvame, tu! Pel que fa al nom del tigre voto a favor de Shere Khan, com ha dit Miàmia. Ja saps que a mi Disney em perd :D La veritat és que se'm contagia el teu entusiasme; segur que conèixer gent nova i poder parlar una part dels idiomes del traductor Google deu ser brutal! Espero que allà dalt no hi faci una calor tan aplastant com aquí, perquè et treu les ganes de fer qualsevol cosa i l'únic que deixa fer és moure els dits per poder escriure a l'ordinador.

    Molts petons des de Catalunya! :)

    ResponElimina
    Respostes
    1. M'alegro molt que t'agradi, espero contagiar tan bé com pugui aquestes ganes de veure món :)) Pel tema clima: no fa gaire menys calor que al sud en els dies calmats, però hi ha un vent fred que toca una mica els pebrotets hahahahahahah

      Molts petunassus a tothom, que aquí no se'n fan gaires...

      Elimina
  7. Hola Miki

    Vaig llegint puntualment els teus escrits al blog del Viatger de Silkeborg, ja veig que tot et va molt bé, que t'ho passes pipa... i jo també m'ho passo pipa llegint-los: sempre divertits, sempre interessants i sovint genials.
    Això de l'Institut sí que et deu haver sorprès, tant les instal·lacions com la manera de fer, espero que superis l'escull de la llengua i et sigui encara un plaer més gran anar-hi cada dia, treballar, travar amistats, etc.
    No fa gaire he parlat amb la teva mare que m'ha explicat la vídeoconferència d'ahir, que vau estar una hora xerra que xerra, que se't veu pletòric, que va ser una passada... amb l'anècdota del pa amb tomàquet i la bandera.

    ResponElimina
  8. Ja veig que això del fred danès, poca broma ! Aquí ja hem superat aquelles calorades de l’agost, però a estones encara apreta. Ahir mateix vaig anar a Barcelona a la diada castellera de la Mercè i vaig quedar ben suat de la xafogor, tot i no posar-me a la pinya: per cert, una torre de nou amb folre i manilles de cine.
    Paciència doncs amb els freds septentrionals que van per llarg, però segur que ja t’hi aniràs acostumant... com vas fent amb l’idioma, óndia et felicito pels progressos tan ràpids, és un crack, Miki.
    Per aquí estem molt engrescats amb la cosa de la independència, cada vegada hi ha més consens i entusiasme i Espanya es va posant nerviosa i cabrona (normal). Sembla que el Mas convocarà eleccions anticipades que esdevindran una mena de plebiscit. Si ho aconseguim tindrem una renda per càpita semblant a la de Dinamarca, i a sobre amb molt més bon temps.
    Apa petonets.
    Manu

    a

    ResponElimina
    Respostes
    1. Ja he anat veient que aquí al sud la cosa està més escalfada (tant per el clima com per la política). Avera on ens porta, tot plegat!

      Elimina