divendres, 10 d’agost del 2012

Sobreviure

7AGO:  Crec que ja veig clar el meu objectiu aquests onze mesos: sobreviure. I un dels pilars per fer-ho és aprendre l'idioma.
Justament fa un parell d'horetes he acabat la classe de danès, on tots els estudiants estrangers de la zona estem intentant agafar-ne uns quants coneixements a marxes forçades, abans de que comenci l'institut. L'escola és a Silkeborg, i jo visc a Sinding (seria com Vilafranca-Vilobí però una mica més lluny), i com que em passen a buscar d'aquí a una horeta (tinc la bici a revisió) he decidit explorar la ciutat. Acabo de dinar una mica de rugbrød assegut en una parada de bus. Això és totalment diferent del qu estem acostumats, però realment bonic. Espero que la curiositat em duri una bona temporada

*******

Hòstipa! Ja ha passat una setmana i me n'acabo d'adonar...   és molt estrany, ha passat volant i a la vegada veig molt lluny tot el que feia abans (fins i tot em sembla superllunyà el campament d'arribada, i només fa cinc dies!!). Deu ser que m'hi trobo bé, per aquí.
Afortunadament, la família Nickelsen està tan com una cabra com jo. Fa una horeta (quan acabàvem de sopar italianament, unes pizzes) hem creat la nova saga de pel·lícules de terror: el Temible Assassí del Tallador de Pizza, pròximament als millors cinemes en color. O sigui que entre la bici, el danès (que no és un idioma gaire fàcil, la veritat) i les parides habituals no m'avorreixo gaire per aquí. Acabo el dia reventat, però satisfet perquè he après molt. I l'endemà tornem-hi, que no ha estat res...

3 comentaris:

  1. Hahahahah! M'encanta llegir el teu blog perquè m'omple de records que per a mi encara són ben frescos, jo ara ho noto TOT com si haguès passat ahir, el campament d'arrivada va ser fa 2 dies, és molt proper, però recordo al meva primera setmana com a aquella temporada en que tot era diferent i llunyà. :D Espero que tot segueixi així disfruta i aprèn, aprèn DE TOT! i l'idioms, si és dificil, però ja l'aniràs enganxant ;)

    Petonets catalans!

    ResponElimina
  2. Ei nen! Veig que tot va bé! Què és rugbrød? Pa arrugat?

    ResponElimina
  3. De moment encara és tot una mica estrany, però començo a tenir el terreny apamat i a pillar alguna cosa de les converses en danès. De mica en mica...
    Sira, el rugbrød és un pa fosc molt molt dens que acostuma a ser el dinar bàsic danès (et prens una carmanyola a l'institut o a la feina, i xim pum). Es cobreix una llesca amb mantega i s'hi posa alguna cosa més a sobre (sol ser una mena de paté, però també pot ser carneta que ha sobrat, ou, tomàquet, etc.). Al principi em va agradar molt, però ja l'estic començant a avorrir heheheheh

    ResponElimina